لوله کشی فاضلاب در آپارتمان ها

بوتان مشهد

چگونه در آپارتمان لوله کشی فاضلاب را انجام می دهند؟

یکی از سیستم های مکانیکی اجرا شده در واحدهای مسکونی و صنعتی برای خارج کردن فاضلاب از ساختمان به چاه یا فاضلاب شهری لوله کشی فاضلاب است. در صورتی که لوله کشی فاضلاب ساختمان به درستی انجام نشود، می تواند باعث زیان های غیر قابل جبرانی شود و آلودگی های محیطی بسیاری را به بار آورد.

به آب مصرف شده که آلوده به مواد می شود، فاضلاب گفته می شود.

فاضلاب چیست؟

فاضلاب (Sewage) هر نوع فاضلابی را که حاوی مواد آلی به صورت معلق و یا محلول است، گفته می شود. از طرفی فاضلاب (Waste) به هر نوع فاضلاب خروجی از لوازم بهداشتی و سایر دستگاه های مصرف کننده آب به استثنا فاضلاب توالت و آبریزگاه (پیسواریا Urinal) اطلاق می شود.

فاضلاب خاکستری(Gray water) به فاضلاب خروجی از وان، زیردوشی، کفشوی، لگن، ماشین لباسشویی و موارد مشابه گفته می شود که می توان به عنوان پرکن مخزن فلاش تانک توالت و آبریزگاه مورد استفاده قرار گیرد.

شاخه های فاضلاب

لوله افقی فاضلاب که محتویات لوله های انشعاب فاضلاب لوازم بهداشتی در طبقات ساختمان، به آن می ریزد و این لوله فاضلاب را به سمت لوله قائم فاضلاب هدایت می کند.

لوله قائم فاضلاب، لوله ای به شکل قائم است که فاضلاب را از شاخه های طبقاتی جمع کرده و در پایین ترین تراز طبقه به لوله افقی اصلی می رساند.

سیفون ها

سیفون وسیله ای است که با نگهداری مقداری آب در مسیر عبور فاضلاب، مانع انتشار هوای آلوده و گازهای موجود در داخل شبکه لوله کشی فاضلاب در فضای ساختمان شده و در عین حال هیچ گونه اثری بر جریان عادی فاضلاب ساختمان ندارد.

لوله های هواکش

شبکه هواکشی، مجموعه ای از لوله کشی فاضلاب ساختمان است که به منظور شکل گیری ارتباط شبکه لوله کشی فاضلاب با جریان هوای آزاد و حفاظت آب و هوابند بودن سیفون در مقابل فشار معکوس و یا فشار سیفونی به کار گرفته می شود

لوله قائم فاضلاب
لوله افقی اصلی

این لوله که در پایین ترین قسمت شبکه لوله کشی فاضلاب ساختمان قرار دارد، وظیفه هدایت فاضلاب ساختمان را که از لوله های قائم یا لوازم بهداشتی پایین ترین تراز طبقه در آن ریخته می شود، به خارج ساختمان به عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *