سرویس و نگهداری آبگرمکن برقی رادیاتور مشهد

نمایندگی رسمی ایران رادیاتور در مشهد
نمایندگی ایران رادیاتور در مشهد
بهترین راه های تعمیر آبگرمکن را از سایت نمایندگی ایران رادیاتور بخواهید.

سرویس و نگهداری آبگرمکن برقی

  • آبگرمکن ایران رادیاتور مشهد  را بدون آب و برق متصل کنید. البته این مورد را با برچسب های کاملاً مشخص بر روی عموم آبگرمکن ها بیان می کنند. در غیر این صورت حرارت زیاد المنت به واشرهای پلاستیکی که به منظور آب بندی دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است آسیب شدید وارد می سازد. جهت سرویس و نگهداری آبگرمکن ها، بهتر است مواردی که در ذیل آمده است را رعایت فرمایید. 
  •  در صورت مشاهده هرگونه چکه و یا خارج شدن آب از اطراف آبگرمکن محل آسیب دیده باید رد یابی و ترمیم گردد تا از خطرات به مراتب بزرگتر پیشگیری به عمل آید.
  •  در فواصل زمانی مشخص صحت عملکرد ترموستات و لامپ خبر را بررسی کنیم.
  •  دقت نمایید که نشان دهنده حرارت درست عمل کنند در صورت خراب شدن دمای آب افزایش یافته و ممکن است خطر بزرگی را به وجود آورد.
  • برای جلوگیری از برق گرفتگی لازم است در آبگرمکن یکی از روش‌های رایج به زمین متصل شود.
  •  برای تمیز کردن بدنه آبگرمکن هرگز از ریختن مستقیم آب استفاده نکنید در صورت نیاز با ابر  آغشته به مواد پاک کننده بدن را تمیز و بلافاصله با یک پارچه خشک نمایید

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن برقی

آبگرمکن روشن نمی شود:

  •  علت آن که پریز برق ندارد در قسمت ولتاژ پریز را تست نموده و در صورت نبودن برق عیب را برطرف بسازیم.
  •  آبگرمکن ایران رادیاتور در مشهد روشن نمی شود ممکن است دوشاخه و سیم های رابط خراب باشد دوشاخه و سیمهای رابط را توسط قسمت ولتاژ تست نموده و در صورت مشاهده عیب مورد نظر را برطرف کرده و یا قطعه معیوب را  کاملاً تعویض نمایید.
  •  ممکن است سیم های رابط اصلی در آبگرمکن قطع شده باشد. در جعبه ی ترمینال آبگرمکن را باز نموده و مدار را بررسی و نقطه قطع شده را دوباره متصل می‌سازیم تا مدار برقرار گردد می توان گفت در مواردی که هم المنت و هم لامپ خبر هر دو روشن نمی شوند یا فاز اصلی و یا نول اصلی دچار مشکل شده است.
ایران رادیاتور مشهد
نمایشگر تنظیمات آبگرمکن ایران رادیاتور

 

ترموستات خراب شده:

رابطه‌ای اهم متر را فیش های ترموستات متصل کنید. سپس کلید را به حالت روشن در آوردن که در این حالت می‌بایست عقربه منحرف شده و عدد صفر را نشان دهد کلید را خاموش نمایید و ببینید که آیا عقربه های منحرف شده در حالت قبل به جای خود باز میگردد یا نه.

رفع معایب ترموستات:

 معمولا می توان معایب کلید ترموستات را برطرف نمود، از این رو ترموستات  را به آرامی و بدون آنکه به سیستم گازش آسیب برسد باز نموده و عیب  و  مشکل را برطرف کنید. اگر کلید درست عمل نماید اما فاز را خارج نسازد بدون شک سبک کنتاکت ها اکسید شده و با یک سمباده نرم می‌توان آنها را سرویس و تمیز و کلید را به حالت عادی بازگرداند  با چرخاندن ولوم لامپ روشن شدن آن با آب گرم می شود

 فاز خروجی از ترموستات به طرف المنت قطع شده باشد:

جعبه ترمینال  آبگرمکن را باز کنیم و مدار را بررسی کنیم و نقطه قطع شده را مجددا متصل نمایید. با چرخاندن ولوم لامپ روشن شده آب گرم نمی شود ممکن است المنت نول ندارد برای آنکه مطمئن شوید به المنت برق میرسد.

 آومتر را در قسمت ولتمتر  قرار داده و در حالی که مدار آب گرمکن در وضعیت روشن قرار دارد با رعایت کلیه نکات ایمنی رابط های دستگاه اندازه گیری را به فیش های المنت متصل نمایید. اگر عقربه حرکت کرد خود المنت را را مورد آزمایش قرار دهید  و اگر عقربه حرکت نکرد و فاز متر وجود فاز را نشان دهد؛ نول المنت قطع شده  است و در مواردی که نول  مصرف کننده دارای فاز خواهد بود و بالعکس.

چرا آب گرم نمی شود؟

با چرخاندن ولوم لامپ روشن شده اما آب گرم نمی شود علت المنت سوخته است برای تست المنت روشهای متعددی وجود دارد که آزمایش  با چراغ سری و اهم متر از آن جمله اند. اما می توان گفت بهترین روش  تست به وسیله اتصال مستقیم به برق است که برای این عمل کافیست سیمهای رابط المنت  را از آن جدا نموده و به وسط دو رابط دیگر فاز و نول پریز را مستقیماً به آن متصل نماییم.

با کمی تجربه می‌توان دریافت که اگر  مدار مصرف کننده های پر آمپری مانند المنت صحیح باشد به هنگام وصل جریان برق و همچنین جدا نمودن برق از آنها جرقه ای دیده می‌شود و اگر در اتصال رابط به المنت خلاف آن دیده شده؛ المنت سوخته است. اگر تجربه کافی نداریم بهتر است سر راه رابط مان، یک آمپر متر قرار دهیم. اگر در اتصال به الممت عقربه آمپر متر منحرف شود و عددی را نشان دهد المنت سالم و در غیر این صورت سوخته است.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *