نحوه ی استفاده از کولر در دوران کرونا

نحوه ی استفاده از کولر در دوران کرونا

این روزها از افزایش ویروس COVID-19 بسیاری از ما درباره همه چیز از جمله کولر نگران شده ایم. از آنجا که اخبار منتشر شده خبر از این می دهد که این ویروس در هوا هم منتشر شده و می تواند به راحتی منتقل شود پس باید در مورد کولرهای گازی و آبی خود که هوا را به داخل می آورند کمی بیشتر دقت کنیم به خصوص که گرما هم تاب و توان را از همه ما ربوده است. در ادامه درباره نحوه ی استفاده از کولر در دوران کرونا بیشتر با شما بحث خواهیم داشت.

آیا چراغ های ماوراء بنفش در سیستم AC  شما نصب شده اند؟

در صورت عدم آگاهی از آن و کاربردهای، نور UV یک سیستم مکمل برای سیستم های HVAC است که به از بین بردن میکروارگانیسم های مضر، قالب و سایر عوامل بیماری زا برای حفظ کیفیت هوا در محیط داخلی کمک می کند.

چراغ های UV و لامپ های ماوراء بنفش نصب شده درسیستم گرمایشیو هوا هنگامی که در طول موج و انرژی خود قرار می گیرند DNA ویروس ها و باکتری های مضر را تجزیه می کنند؛ که منجر به گردش ایمن و پاتوژن ها در گردش آزاد هوا در داخل خانه می شود.

این چراغ های UV میکروب ها را به دو روش مختلف در سیستم AC / HVAC از بین می برد.

عقیم سازی کویل:

لامپ های UV-C برای هدف قرار دادن اجزای حساس و مشکل پذیر مانند کویل های خنک کننده، تابه های میعان و فیلترها نصب شده اند. این کار باعث می شود تا رشد میکروبی در نواحی سخت تر مانند شیارها، باله ها، درزها و لبه ها مشخص شود.

کویل های داخلی به شکل چوبی به کار می روند؛ زیرا باعث رطوبت هوا در خانه و بیشتر برای تهویه مطبوع می شود. این کمک می کند تا در هر گونه خاک، شوره سر حیوان خانگی و غیره به راحتی به سطح مرطوب آن بچسبد و در عوض گردش هوای خالص در اتاق پخش شود.

استریلیزاسیون هوا:

استریلیزاسازی هوا نیز به عنوان سیستم UVC In-Duct نامیده می شود و با این روش، نور UV-C در هنگام چرخش از مجاری های برگشتی در سیستم HVAC، هوا را ضد عفونی می کند. با افزایش سطح بازتابنده در آن بخش از کار مجرای، نور UV-C در همه جهات به حداکثر می رسد و کارایی آن را بیشتر می کند.

جدا از نصب چراغ های UV در سیستم HVAC، در اینجا برخی از دستورالعمل های دیگر پیرامون گمانه زنی در مورد روشن یا خاموش کردن جریان برق در هر دو خانه و اماکن عمومی آورده شده است. این کارها توسط مرکز صادر شده و توسط انجمن هند مهندسین برودتی و برودتی (ISHRAE) و انجمن تولید کنندگان تهویه مطبوع (RAMA) گرد هم آمده است.

اندازه گیری برای AC های خانگی

تنظیمات دما

طبق توصیه ، دمای ایده آل یک سیستم تهویه مطبوع باید در هر جایی بین 24-30 درجه سانتیگراد ، یعنی 24 برای آب و هوای مرطوب و 30 برای خشک باشد. رطوبت باید در هر جایی از 40 تا 70 درصد باشد ، و بیشتر AC ها برای نگهداری از این سطح ها طراحی شده اند ، بنابراین نسبت به شرایط آب و هوایی احتیاط کنید ، یعنی رطوبت آب و هوای خشک آن را در سمت بالاتر قرار دهید.

تهویه

همچنین مردم باید از تهویه مناسب اتاق اطمینان حاصل کنند. برای این کار ، پنجره ها را کمی باز نگه دارید یا فن را روشن کنید تا تهویه بهتری فراهم شود.

در مورد تهویه گزینه بسیار توصیه شده از هوای بیرون است. اما اگر تهویه مطبوع در خارج از کشور امکان پذیر نباشد ، باید طرفداران کافی در این فضا وجود داشته باشد تا از افزایش حرکت هوا اطمینان حاصل شود. جایگزین دیگر تأیید شده ، مجرای هوای تازه اضافی است.نمایندگی بوتان در مشهد

آنها همچنین به اماکن عمومی توصیه می کنند که فن ها را در آشپزخانه ها و توالت های روشن همیشه روشن نگه دارند.

تمیز کردن

در این زمان از همه گیری، یک گام مهم دیگر افزایش فرکانس تمیز کردن فیلترهای تهویه مطبوع است.

ایجاد رطوبت 

 اگر احساس می کنید که هوای اتاق تان خشک است می توانید یک کاسه آب قرار دهید تا هوای اتاق را مرطوب کند. سیستم کولر مرکزی در اماکن عمومی دقیقا مانند سیستم های کولر در منازل است. این گونه کولرهای صنعتی در اماکنی مانند پاساژها، مراکز خرید بزرگ،دفاتر و ادارات نصب می شود. نمایندگی بوتان در مشهد

نگهداری

طبق دستورالعمل ها، از آنجا که بیشتر مؤسسات تجاری در حین خاموش کردن بسته شده اند ، قبل از شروع مجدد عملیات ، شرکت ها باید یک سیستم نگهداری کامل سیستم های HVAC را بدست آورند. کویل های واحدهای داخلی نیز باید مورد بازرسی و تمیز قرار گیرند.

ساعات غیر کاری

در ساعات غیر کار و آخر هفته ، RAMA پیشنهاد می کند سیستم گردش هوا در هر زمان و بدون خنک کننده کار کند. بنابراین، برای حفظ امنیت خانه و محل کار ، پیشنهادات فوق را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *