قوانین گازرسانی به ساختمان

چه قوانینی را باید برای گازرسانی منازل رعایت کرد؟

آنچه باید دانست و بر طبق شواهد و مستندات و مطابق مبحث 17مقررات ملی ساختمان چاپ 1389, ساختمان ها به 3 گروه مسکونی, عمومی و خاص تقسیم میشوند. هر کدام از این دسته بندی ها ضوابط خاص خود را دارند.ساختمان ها تا 9 واحد در گروه ساختمان های مسکونی هستندو قوانین ساده تری دارند.

اجرای لوله کشی گاز

 جهت پکیج معمولی دیواری برای گرمایش و یا بخاری و یا ابگرمکن های دیواری فوری, مخزنی, ایستاده و شومینه برای ساختمان های مسکونی تا 9 واحد با رعایت ضوابط بلامانع است.

اما از 10 واحد و بالاتر قوانین شامل ساختمان عمومی می باشد. بدین معنی که گرمایش فقط با پکیج دیواری با دودکش دو جداره (کواکسیال) یا موتور خانه مرکزی امکان پذیر است و اجرای لوله کشی جهت بخاری ممنوع است.

پس لازم است طراح  تاسیسات مکانیکی که ممکن است همان مجری باشد از قوانین اطلاع داشته باشد و طراحی را درست انجام دهد.

لوله های نصب پکیج بوتان
لوله های نصب پکیج بوتان در سناگاز سرمد

چگونه پکیج بوتان را نصب میکنیم؟

شرط لازم و کافی جهت تایید گاز توسط مهندس ناظر, گاز نصب پکیج استاندارد  مورد قبول توسط نصاب مجاز شرکت سازنده پکیج و ممهور کردن پایین صفحه نقشه گاز ساختمان است.

نصب توسط نصاب مجاز از مسولیت طراح, مجری, مالک, بهره بردار و مهندس ناظر نمی کاهد. گرچه مسولیت بازدید اخر دودکش با نصاب است.

خوشبختانه گروه صنعتی بوتان با بهره وری از تکنولوژی به روز ایتالیا و دانش بومی مهندسان ایرانی توانسته پکیج های فوق العاده با راندمان بالا ونصب و گارانتی عالی وخدمات پس از فروش بی همتا گرمای مطبوعی به خانه های هموطنان ما به ارمغان بیاورد .

استفاده از دودکش های دوجداره چه مزیتی دارند؟

استفاده از دودکش های دوجداره (کواکسیال) برای پکیج های بوتان با محفظه احتراق بسته باعث می شود که اکسیژن لازم جهت احتراق با همان راندمان بالا که عرض کردم از محیط بیرون و از فضای باز تامین شود .پس در داخل ساختمان دیگر کمبود اکسیژن و خطرات ناشی از ان از بین می رود.

از همه مهمتر دیگر شاهد مرگ تاسفبار هموطنان خود نیستیم.که متاسفانه هر ساله در کشور عزیزمان هر از چند گاهی  شاهدخبر های دلخراشی از گاز گرفتگی  و فوت هموطنان عزیزمان بوده ایم.

با این تکنولوژی جدید و اگاهی مردم از آن امید وارم همه در سلامتی از انرژی خدادادی گاز استفاده کنیم.

[av_button label=’نماینده بوتان در مشهد.پکیج بوتان در مشهد’ link=’manually,http;//sanagazsarmad.com’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-2dehsq’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *