آب های آلوده را چگونه تصفیه کنیم

دستگاه تصفیه آب در مشهد

راه های تمییز کردن آب های آلوده

ما در این مقاله چند راه ساده برای تمییز کردن آب های آلوده را به شما خواهیم گفت. پس با نمایندگی دستگاه تصفیه آب در مشهد- نمایندگی مجاز بوتان در مشهد- نمایندگی بوتان مشهد- نمایندگی مشهد بوتان- بهترین نمایندگی بوتان در مشهد- بهترین دستگاه تصفیه آب همراه باشید.

روش فیلتر کردن آب در خانه

در یک فاجعه یا وضعیت اضطراری، آب تمیز ضروری است. به طور متوسط فرد نیاز به حداقل 1 گالن (3.8 لیتر) آب در روز برای زنده ماندن دارد. پس از یک فاجعه، آب ممکن است آلوده باشد. اگر شما دسترسی به آب بطری یا سیستم های تصفیه آب صنعتی ندارید، می توانید آب کثیف را با تصفیه آب خود تمیز کنید. سه روش اساسی برای تمیز کردن آب وجود دارد:

ضد عفونی

 فیلتراسیون 

 تقطیر

از این سه مورد، تقطیر آب پاک ترین آب شما را به شما می دهد، اگرچه فرایندی پیچیده تر از دو روش دیگر دارد.

ضدعفونی کردن آب:

یک ظرف تمیز و یک ظرف مخزن بردارید.پس از ضد عفونی کردن آب خود، به این ضروف احتیاج خواهید داشت.ظروف ذخیره سازی شما باید دارای درب هایی باشد که به صورت محکم بسته شوند تا اطمینان حاصل شود دوباره آب آلوده نخواهد شد.اگر بطری ها را دوباره استفاده می کنید، بطری های آب معدنی را استفاده کنید نه بطری هایی که قبلا شیر یا آب میوه را داشته باشند. قند شیر و قند باعث رشد باکتری در آب ذخیره شده می شود.

بطری های تمیز را کاملا با استفاده از صابون بشویید. شما همچنین می توانید بطری ها را با یک (لیتر) آب با 1 قاشق چای خوری  از کلر سفید کننده خانگی پاکسازی کنید.

طرز کار دستگاه تصفیه آب مشهد

 

اگرچه ضدعفونی کردن، بیشتر میکروارگانیسم ها را می کشد که می تواند باعث مشکلات بهداشتی شود، از فلزات سنگین، نمک ها و مواد شیمیایی دیگر خلاص نمی شود. قبل از اینکه آب خود را ضد عفونی کنید، آن را از طریق یک پارچه یا فیلتر قهوه بخورید تا از این آلاینده ها کمک بخواهید.

شما همچنین می توانید آب خود را در بطری ها چندین ساعت قبل از ضدعفونی کردن بگذارید. ذرات سنگین تر به پایین می رسند، و شما می توانید آب را از بالای بطری ریختن، رسوب را پشت سر گذاشت.

طرز کار دستگاه تصفیه آب مشهد

آب را بجوشانید.

یک ظرف بزرگ راپر از آب کنید وآن را بجوشانید آب را به مدت 1 تا 5 دقیقه بجوشانید مقداری از آب تبخیر می شود پس از جوشیدن ان را خنک کرده و سپس به بطری های خود منتقل کنید.

جوشاندن آب یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای تمییز کردن آب است پس با خیال راحتن آن را بخورید.

اگر مقداری اکسیژن هم به آب اضضافه منید بد نیست برای این کار بهتر از 4 یا 5 بار آب را در هر دو ظرف رد و بدل کنید.نمایندگی دستگاه تصفیه آب در مشهد- نمایندگی مجاز بوتان در مشهد- نمایندگی بوتان مشهد- نمایندگی مشهد بوتان- بهترین نمایندگی بوتان در مشهد- بهترین دستگاه تصفیه آب

 آب را آغشته به کلر کنید

  مایع خانگی  سفید کننده نیز میکروب ها را در آب می کشد. فقط از سفید کننده معمولی خانگی استفاده کنید که حاوی 5.25 تا 6 درصد هیپوکلریت سدیم است. سفید کننده شما  شامل هیچ نوع پاک کننده یا مواد شیمیایی دیگر نباشد و از یک بطری تازه یا تازه اخذ شده باشد

 16 قطره سفید کننده به 1 گالن (3.8 لیتر) آباضافه کنید. مخلوط کنید و بگذارید  30 دقیقه بماند. آب باید یک بوی ملایم از سفید کننده را  داشته باشد. اگر این بو را نداشت ، روش را تکرار کنید و آنرا 15 دقیقه دیگر بگذارید.

طرز کار دستگاه تصفیه آب مشهد

 

 از روش ضدعفونی آب خورشیدی (SODIS) استفاده کنید. اگر شما نمی توانید آب جوش بخورید و هیچ سفید کننده ای نداشته باشید، می توانید از انرژی خورشید برای ضدعفونی آب استفاده کنید.

تمام چیزی که شما نیاز دارید، بطری های نوشیدنی است.بطری های خود را با آب پر کنید و در آنها را محکم ببندید. بطری ها را در ناحیه ای قرار دهید که حداقل 6 ساعت از نور مستقیم خورشید دریافت می کنند. بعد از 6 ساعت، آب برای نوشیدن آماده است.

 

زمان تعویض فیلتر تصویه آب چه موقع است؟

چه زمانی باید فیلتر دستگاه تصفیه آب را عوض کنیم و زمان تعویض فیلتردستگاه تصفیه آب کی است؟زمان مشخص برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اب خانگی وجود ندارد یا بهتر است بگوییم زمان تعویض بستگی به میزان کارکرد دستگاه شما دارد فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی می بایست در دوره های معین تعویض شوند.

این عمل یکی از مهمترین نکات در نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی است و نقش مهمی در عملکرد سیستم تصفیه آب دارد.بارز ترین نشانه ی زمان فیلتر، زردی و قهوه ای شدن رنگ فیلتر تصفیه اب که معمولا طی مدت زمان 6 تا 1 سال صورت می گیرد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر فیتلر کهنه و غیر استفاده را با فیلتر جدید و استاندارد تعویض نکنید، دستگاه تصفیه آب شما می تواند تبدیل به دستگاه آلوده کننده آب شود و به سلامتی خانواده شما و کسانی از آن دستگاه تصفیه اب استفاده می کنند لطمه بزند.

 

فیلتراسیون کردن آب

آب را از یک پارچه یا توری رد کنید، با این کار هرگونه خاک و یا آلودگی در آب را میتوانید بگیرید.فیلتر کردن و پاک کردن آب از آلودگی از طریق پارچه تنها یکی از فرایندهای فیلتراسیون است.

دستگاه تصفیه آب در مشهد

 

برای بهتر ازنجام دادن این کار شما به مواد فیلتر کردن نیاز دارید.یا میتوناید از یک فیلتر بیولوژیکی استفاده کنید که فرایند فیلتر را در زمین تقلید میکند.برای اینکار شما به یک بطری خالی تمییز، شن، ریگ، ماسه و فیلتر زال چوب و کربن نیاز دارید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

ماسه و شن و ماسه را می توان در فروشگاه های گل فروشی خریداری کرد.

برای خرید کربن فیلتر فعال یا فعال زغال چوب، به فروشگاه حیوان خانگی بروید و آن را در لوازم آکواریوم جستجو کنید.

یک فیلتر بیولوژیکی بسازید. یک بطری آب معدنی را نصف کنید و به صورت برعکس در آن را بر روی ته شیشه بگذارید، یک پاکت یا دستمال کاغذی را روی در بطری بالا قرار دهید، سپس مواد فیلتر خود را اضافه کنید. قسمت پایین فیلتر خود را با ماسه بپوشانید و سپس یک لایه زغال چوب بگذارید و سپس کل فیلتر را از ماسه در نهایت پر کنید.

ماسه و شن آلاینده ها در آب را  حذف می کنند، در حالی که زغال چوب، دفع مواد شیمیایی و سموم  و همچنین بهبود طعم را حذف می کند.

بهترین دستگاه تصفیه آب

آب را از طریق فیلتر خود بریزید. هنگامی که فیلتر خود را تنظیم کرده اید، آب خود را به آرامی از بالا به پایین نفوذ می دهد. آب از طریق لایه های خود به نیمی از بطری ها فیلتر می شود. ممکن است مجبور شوید چندین بار از آب به آب استفاده کنید تا آب آشامیدنی دریافت شود.

زغال چوب ممکن است آب کمی رنگ خاکستری داشته باشد. تا زمانی که آب روشن باشد، این به شما آسیب نمی رساند.

پس از فیلتر کردن آب را ضد عفونی کنیدهمه ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است وجود داشته باشند با فیلتر از بین نمیرود برای اینکه مطلقا اطمینان حاصل شود که آب شما تمیز و بی خطر است، آب خود را پس از فیلتر کردن جوش یا آب جوش کنید.

قرص های ضدعفونی کننده آب با دی اکسید کلر نیز می تواند برای ضدعفونی آب فیلتر شده موثر باشد.نمایندگی دستگاه تصفیه آب در مشهد- نمایندگی مجاز بوتان در مشهد- نمایندگی بوتان مشهد- نمایندگی مشهد بوتان- بهترین نمایندگی بوتان در مشهد- بهترین دستگاه تصفیه آب

 

تقطیر آب:

وسایل لازم برای یک سیستم تقطیر ساه را جمع آوری کنید. سیستم های تقطیر خانگی می تواند بسیار گران باشد، اما شما می توانید آن را با چند قلم وسیله ساده  که شامل از یک ظرف بزرگ با یک درب، یک فنجان و مقداری نخ ها نتایج مشاهبهی را به دست آوردید.

 

نخ شما باید به اندازه کافی ضخیم و به اندازه کافی قوی باشد که وقتی در معرض رطوبت قرار میگیرد، پاره نشود. شما همچنین می توانید از نخ ماهیگیری یا دیگر نخهای پلاستیکی استفاده کنید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

یک فنجان را به دستگیره ی درب ظرف بپزید. با استفاده از پیچ و تاب خود، فنجان را به درب بطری بچسبانید، به طوری که وقتی که درب به وارونه است، فنجان زیر آن به حالت تعلیق درآمده است. اطمینان حاصل کنید که فنجان به سمت راست بالا می رود تا آب آن را پر کند.

بهترین دستگاه تصفیه آب

قابلمه خود را بیش از نصف آب پر کنید مقدار آب که می توانید در یک زمان تقطیر کنید بستگی به اندازه ابلمه شما دارد. به طور کلی، شما قادر نخواهید بود بیش از نیمی از قابلمه را پر کنید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

حداقل آب را 20 دقیقه بجوشانید آب از فنجان بخورید بخارهایی که به فنجان متصل می شوند و از همه آلاینده ها پاک می شوند و نوشیدنی می باشند. با این حال، بسته به اندازه فنجان خود، ممکن است مجبور شوید چندین بار تکرار کنید تا آب کافی برای نوشیدن داشته باشید.

بهترین دستگاه تصفیه آب

1 thoughts on “آب های آلوده را چگونه تصفیه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *